fredag 28 september 2012

Skrivuppgift 3: Okreativt skrivande

En liten bloggberättelse:
"Äntligen hemma!
Har varit fullt ös hela dagen lång! Jag har känt mig spinkig, ful, fet, äcklig. Nu skulle jag vilja ha en boxningspåse som jag kan få slå på!! Helt sjukt, men jag reagerar inte så bra på stress och när folk skriker på mig. Ska njuta nu de sista timmarna. Vill helst krypa ihop till en boll, men har hört att det inte är särskilt effektivt. Gillar ni inte mig, vem fan har tvingat er att gå in på min blogg? Vi kvinnor har så mycket skit vi måste tampas med ändå... Aja nu ska jag fortsätta dricka mitt kaffe och sen plugga i 3 timmar till.. Behöver någon som pushar mig. Jag har en hel del reflektioner, skriver mer om det imorgon. Puss på er."

Texten är ett ihopklipp av meningar från diverse olika svenska bloggar, hittade på topplistorna på Bloggportalen.se (ex. Kissie, Kenza, Blondinbella, Angelica Blick osv.). Det är en uppgift delkursen som handlar om okreativt skrivande.
Min tanke bakom denna text var att hitta meningar som passar ihop och skapar ett blogginlägg av meningar i andra blogginlägg. Det visade sig vara ganska enkelt, eftersom de flesta bloggar om ganska likadana ämnen. Att just mitt "blogginlägg av blogginlägg" blev så nedstämt och med dålig stämning är ett medvetet val, men trots det vågar jag påstå att många bloggare klagar en hel del i sina texter.
Det hade säkert gått att göra ett sånt här blogginlägg per dag, och sammanställa ett tiotal bloggar i denna form. Kanske någon hade varit intresserad av att läsa sånt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar